Köln: 04.–07.06.2023 #immcologne

DE Icon Pfeil Icon Pfeil
DE Element 13300 Element 12300 EN
Text in die Zwischenablage kopieren

Neue Messearchitektur sorgt für frischen Look und steigert das Messeerlebnis

Neue Messearchitektur sorgt für frischen Look und steigert das Messeerlebnis

Für den Startschuss in das nächste Einrichtungsjahr blickt die Branche erwartungsvoll nach Köln. Im Januar 2023 ist es endlich so weit: Nach über zweijähriger Distanz wird die imm cologne wieder zum realen Treffpunkt für die internationale Interior-Branche. Mit einer der weltweit leistungsstärksten Möbelindustrien und in einem der attraktivsten Märkte Europas wird die Kölner Messe wieder zur Bühne für Neuheiten, Innovationen und inspirierende Design- und Geschäftsideen, auf der sich die deutschen wie die internationalen Player, die coolsten Start-ups und die exklusivsten Einrichtungsmarken dem Fachpublikum in gewohnt kompaktem Überblick präsentieren. Dieses Mal allerdings noch vielseitiger, frischer und effizienter.

Die Stärken der imm cologne ist das gut funktionierende Cross Over von Business und Inspiration. Daran anknüpfend werden die zwei Messeschwerpunkte Pure und Home inhaltlich durch Content- und Business-Formaten aufgewertet gleichzeitig wurde das Hallen-Layout auf die gewandelten Bedürfnisse der Interior-Design-Branche angepasst.

Messeschwerpunkt Home im neuen Hallensetup

Um zu einem neuen Messeerlebnis zu kommen war es zwingend erforderlich die Struktur der Messe zu refreshen. Deshalb wird sich in einem ersten Schritt die klassische Pure-Themenwelt Pure Atmospheres aus der Halle 11 verabschieden und die neue Halle 1 sowie die benachbarten Areale (4.2 und 5.2) beziehen, die dann als Brücke zum Boulevard fungieren wird. Pure Editions bleibt am angestammten Platz (Hallen 2.2 und 3.2) In die großzügige Halle 11 zieht die Themenwelt Home Scenes ein. In die großzügige, 3-geschossige Halle 11 zieht die Themenwelt Home Scenes ein, die damit ganz in den Süden rückt und zusammen mit Halle 10.2 und den von Home Sleep (Halle 9 und 10.1) und Home Settings belegten Hallen (Halle 10.1 und Hallen 6, 4.1, 5.1) überwiegend das östliche Messeareal bespielt. Im Norden schließen sich im LivingKitchen-Jahr 2023 die Themenwelten rund um Küche, Kochen und Genießen an (Hallen 7 und 8). Der nunmehr überwiegend westlich angesiedelte Messeschwerpunkt Pure wird mit dem Umzug von Pure Atmospheres in die neue Halle 1 sowie durch die neuen Formate Pure Galleries und SPOTS um weitere Highlights bereichert.

Der Messeschwerpunkt Home ist der Raum für Einrichtungslösungen mit Lifestyle-Charakter. Die drei Themenwelten Home Sleep, Home Scenes und Home Settings beschreiben auf der imm cologne alle neuen Möglichkeiten des Wohnens. Home Sleep repräsentiert Produkte und Konzepte für einen guten Schlaf: Matratzen- und Schlafsysteme, Boxspring- und Wasserbetten, Bettwaren, Bettwäsche und Accessoires. Die Themenwelt Home Scenes zeigt moderne Möbel für anspruchsvollen Wohnkomfort – in Form von Sitzgarnituren, Sesseln, Liegen, Einzelsofas, Funktionscouches, Schlaf- und Wohnzimmer-Ausstattungen, Regalsystemen und vielem mehr. Hier findet der Besucher in eingerichteten Räumen zahlreiche Ideen für das eigene Heim. Die Themenwelt Home Settings zeigt das Lifestyle-affine Einrichtungsangebot und Einzellösungen für junges Wohnen, SB-Möbel, Schlafraummöbel, Kindermöbel, Fachsortimente und Accessoires.

Neues Event-Format: Community-Hubs

Im Bereich Home steht in Zukunft der Austausch der Marktteilnehmer im Mittelpunkt, die Antworten auf die wichtigen Business-Herausforderungen der Branche suchen. Aktuelle Themen für die Veranstaltung 2023 sind zum Beispiel Digitalität oder Logistik. Das neue Event-Format der Community-Hubs ist Networking- und Content-Plattform zugleich. Hier sollen Themen wie die aktuellen und künftigen digitalen und logistischen Herausforderungen diskutiert und gelöst werden.

Mit der neuen Aufplanung werden die Hallen kompakter, vielfältiger und dadurch auch frischer gestaltet. Das bedeutet unter anderem, dass es mehr als sonst eine Durchmischung kleinerer, mittlerer und größerer Stände geben wird. Dabei werden je nach Business- oder Content-Schwerpunkt der Hallen Angebote zum Networking (Home) oder zur Inspiration (Pure) integriert. Der Messeschwerpunkt Home wird nach 2-jähriger Pandemie-Pause zur imm colgne wieder zum Top-Event für Einrichtungslösungen mit Lifestyle-Charakter.

Durch die neue Struktur und die neuen Formate in Kombination mit der verkürzten Tagefolge, von Montag bis Samstag wird das Messerlebnis der imm cologne 2023 noch intensiver und effizienter.
Text in die Zwischenablage kopieren

New trade fair architecture ensures a fresh look and intensifies the trade fair experience

New trade fair architecture ensures a fresh look and intensifies the trade fair experience

The industry is looking expectantly to Cologne for the starting shot for the next interior design year. It is finally that time again in January 2023: after more than two years of distance, imm cologne will once again be the true meeting point for the international interiors industry. With one of the world's best-performing furniture industries and located in one of the most attractive markets in Europe, the Cologne trade fair will once again become a stage for new products, innovations and inspiring design and business ideas, at which German and international players can present the coolest start-ups and the most exclusive interior design brands in a familiar and compact overview. This time, however, even more diversified, fresher and more efficient.

One of the strengths of imm cologne is the well-functioning crossover of business and inspiration. In connection with this, the two areas of focus of the trade fair, Pure and Home, will be enhanced in terms of content by content and business formats, while the hall layout has been adapted to the changed needs of the interior design industry.

Home trade fair focus in the new hall setup

It was absolutely necessary to refresh the structure of the trade fair in order to arrive at a new trade fair experience. The classic Pure theme world Pure Atmospheres will therefore depart from Hall 11 in a first step and will move into the new Hall 1, as well as the neighbouring areas (4.2 und 5.2), which will then function as a bridge to the boulevard. Pure Editions will remain in its accustomed place (Halls 2.2 and 3.2) The theme world Home Scenes will move into the spacious Hall 11. The Home Scenes theme world will move into the spacious, 3-storey Hall 11, thus shifting all the way to the south and, together with Hall 10.2 and the halls (Hall 10.1 and Halls 6, 4.1, 5.1) containing Home Sleep (Hall 9 and 10.1) and Home Settings, primarily taking place in the eastern area of the trade fair. In the north, the theme worlds revolving around kitchen, cooking and enjoyment connect with this in the LivingKitchen year 2023 (Halls 7 and 8). The Pure trade fair focus, now primarily located in the western area, will be supplemented with additional highlights with the move of Pure Atmospheres into the new Hall 1, as by well as with the new formats Pure Galleries and SPOTS.

The Home focus of the trade fair is the space for interior design solutions with a lifestyle character. At imm cologne, the three theme worlds of Home Sleep, Home Scenes and Home Settings visualise all new possibilities for living. Home Sleep represents products and concepts for good sleep: mattresses and sleep systems, box-spring and waterbeds, bedding, bed linen and accessories. The Home Scenes theme world shows modern furniture for sophisticated living comfort in the form of sitting room suites, armchairs, loungers, single sofas, function couches, bedroom and living room furnishings, shelving systems and much more. Visitors will find many ideas for their own home in furnished rooms here. The Home Settings theme world shows the lifestyle-compatible furnishings offering and individual solutions for young living, ready-to-assemble furniture, bedroom furniture, children’s furniture, selections of associated products and accessories.

New event format: community hubs

In the Home section, the focus will in future be on an exchange between market participants looking for answers to the important business challenges facing the industry. Current themes for the 2023 event include, for example, digitality or logistics. The new event format of the community hubs is both a networking and a content platform. Themes like current and future digital and logistic challenges can be discussed and solutions found here.

With the new layout planning, the halls will be designed to be more compact, diverse and fresher as a result. This means, among other things, that there will be more of a mixture of smaller, medium-sized and larger stands than otherwise. In this context, offerings for networking (Home) or inspiration (Pure) will be incorporated in keeping with the business or content focus of the halls. The Home focus of the trade fair will once again become the top event for interior design solutions with a lifestyle character, furniture and equipment, shelf systems and much more after a two-year interruption due to the pandemic. Visitors will find many ideas for their own home in furnished rooms here. The Home Settings theme world shows the lifestyle-compatible furnishings offering and individual solutions for young living, ready-to-assemble furniture, bedroom furniture, children’s furniture, selections of associated products and accessories.

New event format: community hubs

In the Home section, the focus will in future be on an exchange between market participants looking for answers to the important business challenges facing the industry. Current themes for the 2023 event include, for example, digitality or logistics. The new event format of the community hubs is both a networking and a content platform. Themes like current and future digital and logistic challenges can be discussed and solutions found here.

With the new layout planning, the halls will be designed to be more focused, diverse and fresher as a result. This means, among other things, that there will be more of a mixture of smaller, medium-sized and larger stands than otherwise. In this context, offerings for networking (Home) or inspiration (Pure) will be incorporated in keeping with the business or content focus of the halls. The Home focus of the trade fair will once again become the top event for interior design solutions with a lifestyle character after a two-year interruption due to the pandemic.

With the new structure and the new formats, in combination with the reduced number of days, the trade fair experience of imm cologne 2023 will become even more intensive and efficient from Monday to Saturday.

Funktionen

Artikel drucken
Artikel teilen via
Artikel als PDF herunterladen
Other languages
Passendes Bildmaterial
  • Markus Majerus

    Markus Majerus Kommunikationsmanager

    Telefon +49 221 821-2627
    Telefax +49 221 821-3544

    E-Mail schreiben

the magazine

Die Content-Plattform für aktuelle Trends.

Jetzt entdecken